یادداشت *تحول دیجیتال (Digital Transformation)*
✍🏻 *یادداشت: تحول دیجیتال (Digital Transformation)*
🔻 تحول دیجیتال فرآیند استفاده از فناوریهای دیجیتال، با هدف تغییر اساسی در نحوه عملکرد و نوع تعامل کسب و کارها با مشتریان است. این تغییر؛ شامل ادغام فناوریهای دیجیتال در تمام جنبهها از توسعه محصول و بازاریابی گرفته تا خدمات و عملیات به مشتریان می شود.
🔻 تحول دیجیتال، چیزی بیش از پذیرش فناوری است و مستلزم تنظیم مجدد استراتژیک کل سازمان برای پذیرش فرصت ها و چالش های عصر دیجیتال میباشد. تحول دیجیتال میتواند منجر به افزایش کارایی، بهبود تجربه مشتری و ایجاد جریانهای درآمدی جدید شود.
🔻 *به طور کلی گامهای اساسی در تحول دیجیتال عبارتند از:*
*۱. یکپارچهسازی فناوری:* فناوریهای دیجیتال مانند محاسبات ابری، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در تمام زمینههای یک کسبوکار ادغام شدهاند. در واقع کسبوکار مربوطه، بایستی بتواند از بخشهای مختلف فناوری استفاده کند و آنها را یکپارچه نماید.
*۲. تغییر فرآیند:* کسبوکارها باید فرآیندهای خود را تغییر دهند تا از فناوریهای دیجیتال استفاده کنند. این ممکن است شامل مهندسی و طراحی مجدد فرآیندهای اصلی کسبوکار یا به طورکلی توسعه فرآیندهای جدید باشد.
*۳. تغییر سازمانی:* تحول دیجیتال کسب و کارها را مجبور میکند ساختار و فرهنگ سازمانی خود را تغییر دهند. این امر ممکن است شامل ایجاد نقشهای جدید، الزام سرمایه گذاری در آموزش و تغییر روش کار کارکنان باشد.
👤 *نویسنده: محمدمهدی صباغیان | دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دیجیتال دانشگاه امام صادق علیه السلام و عضو اندیشکده فناوری نرم*
🔗 برای مطالعه بیشتر بر روی [اینجا](https://softtechisu.com/digital-transformation/) ضربه بزنید.
#تحول_دیجیتال
#تحول_سازمانی
#تغییر_فرایند
#یکپارچهسازی_فناوری
#تغییر_در_عملکرد
#هسته_اقتصاد_نرم_و_خلاق
#اندیشکده_فناوری_نرم
🔺🔸🔺
💠 *کانال جامع اندیشکده فناوری نرم
🆔 @softtechisu*
درباره پژوهشگاه دانشگاه امام صادق علیه السلام
اتحاد آموزش و پژوهش از دیرباز در نهادهای علمی اسلامی ریشه داشته است و در دوران اخیر نیز با ظهور نسلهای جدید دانشگاهی به خصوص دانشگاههای پژوهشی تجلی یافته است. در این رویکرد دیگر دانشگاه صرفاً نهادی آموزشی نیست بلکه پژوهش و پژوهشگری روح آن محسوب می شود و محتوای پژوهشها به صورت ارگانیک در سرفصلهای آموزشی سریان پیدا میکنند. از آنجایی که نقطه آغاز پژوهش مسئله است جریان علم آموزی با حل مسئله گره می خورد و دانشجو که پیش از این صرفاً مخاطب متون و کلاسهای آموزشی بود اکنون به عنوان مهم ترین سرمایه دانشگاه در ارتباط نزدیک با پژوهشهای مسأله محور قرار میگیرد که این مهم فهم دانشجو از آموزشهای دریافتی را نیز ارتقا داده و به واقعیت نزدیک تر میکند.
نوشته های بیشتر از پژوهشگاه دانشگاه امام صادق علیه السلام
دیدگاهتان را بنویسید