افتتاح اندیشکده سلامت اداری و مبارزه با فساد در دانشگاه امام صادق (ع)
به گزارش واحد اطلاعرسانی پژوهشگاه دانشگاه امام صادق (علیه السلام)؛ اندیشکده سلامت اداری و مبارزه با فساد با حضور آقایان ،دکتر افتخاری ریاست محترم دانشگاه امام صادق(ع) و دکتر خدائیان ریاست سازمان بازرسی کشور در روز شنبه ۱۴ مهرماه افتتاح شد.
♦️اندیشکده سلامت اداری با توجه به رویکرد کاربردی پژوهشگاه دانشگاه امام صادق علیه السلام سعی در همکاری در یک پروژه ملی ذیل سازمان بازرسی کل کشور دارد.
معاونت پژوهش و فناوری در راستای مأموریتهای پژوهشی خود با همکاری و حمایت سازمان بازرسی کل کشور اولین اندیشکده بینسازمانی و مأموریتمحور دانشگاه را با عنوان «اندیشکده سلامت اداری و مبارزه با فساد» راهاندازی نمود و طی یک مراسم رسمی با حضور ریاست سازمان و ریاست دانشگاه افتتاح شد. این اقدام در راستای مأموریتهای پژوهشگاه و با هدف ارتقاء ارتباطات علمی دانشگاه با دستگاههای اجرایی و نظارتی کشور و پاسخگویی به نیازهای موجود انجام گرفت.
در ادامه به همین منظور طی نشستی که در محل پژوهشگاه دانشگاه و دفتر اندیشکده انجام شد، توافقات اولیه مبنی بر اجرای برخی از طرحهای کلان و خرد در جهت اهداف ذیل حاصل شد:۱. ایجاد محیطی برای ارائه اندیشههای نو توسط خبرگان و اندیشمندان در راستای اهداف اندیشکده و پیشبرد اهداف سازمان.
۲. ایجاد بستری برای همافزایی و کاهش فاصله زمانی تبدیل دانش به تصمیمات مطلوب و مؤثر در جهت ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد.
۳. گردآوری، پردازش و مستندسازی تجارب ارزشمند خبرگان در جهت پاسخگویی به نیازهای سازمان.
ریاست پژوهشگاه جناب آقای دکتر نعمتی در پایان مراسم افتتاحیه و نشست هماندیشی، ضمن اشاره به صحبتهای جناب آقای دکتر خدائیان و دیگر اعضای اندیشکده از دانشگاههای تهران، فارابی، دفاع ملی و علوم تحقیقات، با تأکید بر پیگیری اهداف فوق بیان داشتند انشاالله با حمایتهای سازمان و پشتیبانیهای لازم از اندیشکده، این مسیر را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
درباره پژوهشگاه دانشگاه امام صادق علیه السلام
اتحاد آموزش و پژوهش از دیرباز در نهادهای علمی اسلامی ریشه داشته است و در دوران اخیر نیز با ظهور نسلهای جدید دانشگاهی به خصوص دانشگاههای پژوهشی تجلی یافته است. در این رویکرد دیگر دانشگاه صرفاً نهادی آموزشی نیست بلکه پژوهش و پژوهشگری روح آن محسوب می شود و محتوای پژوهشها به صورت ارگانیک در سرفصلهای آموزشی سریان پیدا میکنند. از آنجایی که نقطه آغاز پژوهش مسئله است جریان علم آموزی با حل مسئله گره می خورد و دانشجو که پیش از این صرفاً مخاطب متون و کلاسهای آموزشی بود اکنون به عنوان مهم ترین سرمایه دانشگاه در ارتباط نزدیک با پژوهشهای مسأله محور قرار میگیرد که این مهم فهم دانشجو از آموزشهای دریافتی را نیز ارتقا داده و به واقعیت نزدیک تر میکند.
نوشته های بیشتر از پژوهشگاه دانشگاه امام صادق علیه السلام
دیدگاهتان را بنویسید